Hoe organiseer je je verhuizing zonder gek te worden

Iedereen kan waarschijnlijk gebruik maken van een aantal verhuizing tips, vooral als je opkijkt tegen het inpakken van je hele leven, terwijl je op weg bent naar een nieuw huis. Je bent in goed gezelschap onder de miljoenen mensen die zijn verhuizing en deze handige tips hebben gebruikt. Het kan een stressvolle tijd zijn, maar het proces hoeft niet frustrerend te zijn. Hier is hoe je je leven en bezittingen georganiseerd voor een soepele en gemakkelijke zet (Bron: Boxx).

Een lijst maken

Schrijf alles op; je zult jezelf later bedanken. Voordat je zelfs maar één doos inpakt, maak je een eenvoudig registratiesysteem. Maak een genummerde lijst waarin specifiek de inhoud in elk genummerd vak wordt vermeld. Koop een spiraal gebonden notitieboek voor de taak, want alles via de computer registreren kost teveel tijd. Zorg ervoor dat je een nummer op elke doos zet die je inpakt. Bij het beschrijven van de inhoud van de doos moet je specifiek zijn “A-D bestanden” is beter dan “bestanden” en “recepten boeken” in plaats van “keuken” zijn specifieker Zet nooit de lijst neer, tenzij het in een centrale locatie. Dit is waar je je etiketten, markering pennen, doos tape, en andere verpakkings benodigdheden hebt staan. In het midden van de activiteit, zul je dan in staat zijn om te vinden wat je nodig hebt.

Verkrijg tal van benodigdheden

Je hebt veel dozen nodig, waarschijnlijk meer dozen dan je denkt en het hebben van genoeg dozen zal je leven makkelijker maken. Als je je dozen bij een verhuisbedrijf koopt, kan je de ongebruikte dozen altijd retourneren voor een terugbetaling. Als je ze koopt vanuit een supermarkt, zorg dan dat je ze plat maakt en netjes in de papierbak achterlaat. Laat ongeveer 10 dozen over om te gebruiken voor last-minute items op de verhuisdag zelf, zoals beddengoed, kleding en schoonmaakmiddelen.

Duurt het nog een tijdje voordat je gaat verhuizen? Denk dan na over het huren van een opslagruimte.